Blogg

Denna vackra tavla har titeln "Solsken", och med rätta. Enligt kalendern är det nu höst, men solen skiner här på vackra Visingsö!

Rune Alnervik

25.08.2020

För er som kommer ihåg undertecknads utställning, fokuserade den på färgerna vitt, gult, blått och rött, och det var naturfotografi som illustrerade dessa färger.
När jag häromdagen tog min morgonpromenad, överväldigades jag av allt grönt runtomkring mig. Jag skulle vilja påstå att färgen grönt i olika nyanser dominerar naturen i slutet på augusti....

Ser det som en stor förmån att jag får hänga min utställning i den bedårande verandan till huset Wettersborg vid gamla hamnen och därigenom vara en del i Visingsö konstrunda.